1314853745630

نوزادان، سال اول زندگی - ماه 3

بچه های 3 ماهه به نسبت قوی تر میشوند و با اشتیاق بیشتری به اطرافیان واکنش نشان میدهند. این زمان بسیار مناسبی است برای صحبت، آواز و کتاب خواندن برای کودکان،  زیرا علاقه بسیار زیادی به این موارد نشان میدهند. برخی از کودکان ممکن است خیلی آرام باشند و بسیار راحت بخوابند ولی برخی دیگر آنطور که پدر و مادرشان انتظار دارند راحت نخوابند و کمی کودکان مشکل و سخت باشند.

بازی

بازی با کودکان نوعی سرگرمی برای هر دو شماست، هر روز زمانی را برای بازی با کودکتان بگذارید و سعی کنید لحظات شاد و مفرحی را برای هر دوتان بسازید.

در مواقعی که نوزادتان را به شکم خوابانده اید با آن بازی کنید زیرا این باعث میشود نوعی تمرین برای تقویت سر و گردن کودکتان باشد و بتوانند راحت تر گردن خود را کنترل کنند و همچنین این تمرینی نیز برای سینه خیز رفتن کودکتان میباشد.

توانایی کنترل کردن سر و گردن باعث میشود کودکتان راحت تر بتواند پوزیشن های دیگر را بیاموزد. بازی کردن روی سطح صاف کاملا منایب است. میتوانید زمانی که کودکتان رو به شکم خوابیده با اسباب بازی هایی که روشن میشوند و یا یک آیینه کوچک با آن بازی کنید و خیلی زود میبینید که کودکتان خواهد توانست سر و گردنش را کنترل کند.

برخی از کودکان در این حالت راحت هستند و حس خوبی دارند و برخی دیگر ممکن است راحت نباشند و خیلی زود غرولند کنند.

کودکانی که رفلکس معده دارند احتمالا خیلی از خوابیدن به روی شکم خوشحال نباشند پس میتوانید آنها را بر روی صندلی کودک بنشانید و یا از کار درمانگر کمک بگیرید. میتوانید زمانی که بر روی صندلی نشسته با آن صحبت کنید و کارهایتان را انجام دهید کودکتان سعی میکند که شما را ببیند و دنبالتان کند و یا میتوانید آن را در ارتفاع پایین تری از خودتان نگه دارید.

چند روش دیگر برای نگه داشتن نوزاد به روی شکم

 

همیشه به خاطر داشته باشیم که کودکتان یک فردی با شخصیت مستقل هست و در این دوران احتیاج به کارهایی که شما برایش انجام میدهید دارد و نیز به خاطر داشته باشید که هیچ گاه کودکتان را زمانی که به شکم خوابده است تنها نگذارید.

رفتارها

رفتار کودکان بسیار با هم متفاوت است و هر کدام شخصیت متفاوتی از هم دارند بنابراین نمیتوانیم انتظار داشته باشیم که رفتارهایی مشابه داشته باشند. برخی از آنها احتیاج بیشتری به توجه بیشتری دارند و کمی جاروجنجال برانگیز هستند و برخی دیگر بسیار آرام و ساکت هستند. تمام کودکان در دوره ای بهانه گیر میشوند، برخی به ندرت و بسیار کم و دسته دیگر احتیاج به مراقبت و توجه 24 ساعته دارند و به ندرت خوشحال میشوند و چیزی که بسیار در آنها رایج است علاقه به بغل گرفتن میباشد و دوست دارند تا زمانی که میشود در آغوش باشند.آنها معمولا یک آغوش آرام و گرم خانوادگی میخواهند تا زمانی که بیدار هستند و معمولا به خواب رفتن برای این دسته از کودکان بسیار سخت میباشد.