trick

 

اگر شما فردی هستید که احساس میکنید در موقعیت های اجتماعی گوناگون نمیتوانید بهترین رفتار و واکنش های ممکن را داشته باشید و همیشه از عملکردتان ناراضی هستید و یا احساس میکنید بهتر است روابط  خود را ارتقاء دهیدو یا از داشتن تماس چشمی با دیگران میترسید و خجالت میکشید، این ترفندهای روانشناسی که از روانشناسی پایه گرفته شده است میتواند برای شما کاربردی باشد.

  1. به خودتان اطمینان داشته باشید،

معمولا افرادی که اعتماد بنفس بالایی دارند و با اطمینان از خود هر کاری را انجام میدهند، از دید سایرین افرادی جذاب تر و موفق تر به نظر می آیند. این مورد با تمرین زیاد امکان پذیر است. زیرا حالت هایی از افراد که با زبان بدن شناخته میشنوند با تمرین زیاد و کسب مهارت به وجود می آید و ساختگی نیست.

  1. زمانی که برای اولین بار با فردی صحبت میکنید، سعی کنید رنگ چشمهایش را تشخیص دهید،

این موضوع به دلیل اهمیت رنگ چشمهای طرف مقابل نیست، اینکار باعث میشود که شما مدت زمان بیشتری را به چشهای فرد مقابل نگاه کرده باشید و همین ارتباط چشمی باعث میشود که فرد مطمئن تر و با اعتماد بنفس بالاتری به نظر برسید.

  1. مطابقت با زبان بدن،

تکرار برخی رفتارها و صحبت های فرد مقابل میتواند باعث حس اطمینان در فرد شود، اگر این کار را به طور کاملا ظریفانه انجام دهید میتواند باعث ارتباط و نزدیکی بیشتر با فرد مقابل شود.

  1. بکار بردن نام فرد

مطالعات نشان داده است زمانی که با فردی صحبت میکنیم و بخصوص در برخورد های اول اگر نام طرف مقابل را چند مرتبه در صحبتهایمان استفاده کنیم باعث میشود که احساس نزدیکی بیشتری با ما داشته باشد. اغلب مردم دوست دارند اسمشان را بشنوند.

  1. وانمود کنید که احساس راحتی میکنید،

آیا از ملاقات افراد جدید فراری هستید و این موضوع باعث اضطراب شما میشود؟ باید وانمود کنید که بسیار راحت هستید، اگر ملاقات با افراد جدید به شما اضطراب میدهد، میتوانید اینطور وانمود کنید که قبلا با آن فرد آشنایی داشته اید. مغز شما در نتیجه پیغام متفاوتی خواهد داد و از شدت اضطراب شما کاسته میشود.

  1. به پاهای افراد توجه کنید،

اگر زمانی که به سمت گروهی از افراد میروید پاهایشان را به سمت شما بیاورند یعنی حضور شما پذیرفته شده است ولی اگر بدن و سرشان تغییر جهت داد ولی پاهایشان خیریعنی در زمان مناسبی پیش آنها نرفته اید.

  1. ساکت بمایند و منتظر ادامه صحبت باشید،

اگر با شخصی صحبت میکنید و هنوز جواب سوال شما را نداده است و یا به نقطه مورد نظرتان نرسیده، ساکت بمانید و این کار باعث میشود که فرد به صحبت خود ادامه دهد.

  1. صندلی خود را عاقلانه انتخاب کنید،

زمانی که این احتمال را میدهید که با شخصی مخالفت داشته باشید میتوانید صندلی خود را نزدیک آن فرد انتخاب کنید، زمانی که نزدیک و کنار شخصی باشید احتمال مخالفت با شما بسیار کمتر از زمانی است که روبه رو نشسته باشید.

  1. درخواست کوچکی از آنها داشته باشید،

بنجامین فرانکلین این موضوع را مطرح کرده که گاهی میتوانید از افراد یک لطف کوچک بخواهید که برای شما انجام دهند، معمولا آن دسته از افرادی که از معاشرت با شما لذت میبرند خیلی سریع این لطف را برای شما انجام میدهند. میتوانید درخواست دستمال، یا سوال در مورد تایم و ساعت و یا حتی پرسیدن نظرشان در مورد چیزی .

  1. آدامس بجوید،

معمولا زمانی که احساس اضطراب دارید اگر آدامس بجوید ریلکس تر خواهید شد، از این جهت که معمولا در هنگام غذا خوردن شما آرام هستید و اضطراب ندارید و در صورتی که در محیطی استرسور هستید آدامس بجوید در واقع مغز فرمان اشتباه میدهد و موقعیت را غیر اضطرابی در نظر خواهد گرفت.

  1. به آنها اعتبار بدهید،

اغلب مردم دوست دارند شنیده شوند و از نظر دیگران فردی معتبر تلقی شوند. یکی از مهمترین راهها این است که به دقت گوش دهید و فیدبک دهید. این موضوع نشان میدهد که شما درک، توجه و مراقبت کافی را دارید.

  1. برای درک بهتر گروهی از افراد، به خندیدن آنها دقت کنید.

وقتی یکدسته از افراد را در نظر بگیرید که با هم میخندند، معمولا هر کسی به آن فردی که احساس نزدیکی میکند و راحت تر است نگاه میکند و همچنین از این راه میتوان شخص قدرتمند گروه را نیز پیدا کرد.

  1. هیجان داشته باشید.

اگر میخواهید اولین برخوردتان موفق و خوب پیش برود میتوانید کمی هیجان به آن اضافه کنید. هورمون هایی که باعث ایجاد هیجان و ترس و کمک میشوند، بین افراد یک نزدیکی و پیوند ایجاد میکند.

  1. از لمس شدن ترس نداشته باشید،

در واقع بسیاری از لمس ها باعث ایجاد ترس و حالت بد در افراد میشود و کاملا هم قابل شناسایی هستند، اما لمس شانه و یا دستها بخصوص در مواقع هیجان، خنده و شادی میتواند بسیار موثر باشد.

  1. با سر اشاره کردن،

معکوس کردن حالات زبان بدن میتواند به شما در خیلی از مواقع کمک کند. زمانی که میخواهید شخصی با شما موافقت کند میتوانید سرتان را تکان دهید و یا در هنگام صحبت سر خود را بچرخانید و فرد مقابل هم معکوس رفتارتان را انجام میدهد و این باعث میشود که مغز فرمان تایید حرفتان را به فرد مقابل میدهد. 

  1. گرم دست بدهید،

همه ما میدانیم که گرم دست دادن یکی از مهمترین عوامل برای یک دیدار است، نباید خیلی شل و نه خیلی محکم و استخوان شکن باشد. همچنین داشتن دستهایی گرم بسیار تاثیر مثبت تری دارد نسبت به دستهای سرد.

  1. اگر میخواهید به یاد بمانید اول و یا آخر باشید،

معمولا عملکرد مغز به نحوی است که اول و آخر هر موضوعی را خیلی بهتر به یاد می آورد به نسبت قسمتهای میانی، پس اگر مصاحبه کاری دارید بهتر است قرار ملاقات خود را طوری برنامه ریزی کنید که نفرات اول و یا آخر باشید.

  1. به دیگران حق انتخاب دهید،

مردم علاقمند به انتخاب هستند و اگر شما خواسته ای از کسی دارید بهتر است به جای مطرح کردن خواسته به صورت یک کل، ان را به شکل موردی بیان کنید تا از بین آنها انتخاب کنند.

  1. نقاط اشتراکتان را پیدا کنید،

با توجه به اثر هاله ای که یک موضوع روانشناختی است میتوانید به هر موضوعی که ممکن است بین شما مشترک باشد اشاره کنید، مانند محل تولد و یا رشته تحصیلی و... پس از آن خواهید دید برای مدتی در رابطه با آن موضوع بحث خواهید کرد و همچنین میتواند تاثیر بسیار مثبتی بر روی فرد مقابل شما بگذارد.

  1. با نشاط و پر انرژی باشید،

اگر مایل هستید دیگران برای دیدار شما هیجان داشته باشند باید از قبل این هیجان را در آنها ایجاد کنید و انرژی شما متقابلا به آنها نیز انرژی خواهد داد و برای دیدارهای بعد اشتیاق برای دیدار شما را در رفتارشان خواهید دید.