By نازنین پیرحیاتی on چهارشنبه, 20 دی 1396
Category: اختلالات خلقی

اختلالات افسردگی

افسردگی در بسیاری از مواقع ما و زندگیمان را تحت تاثیر قرار میدهد.

زمانی از واژه افسردگی برای تشخیص استفاده میشود که حالات غم و اندوه عمیق بیش از 2 هفته ادامه داشته باشد و بر توانایی فرد در عملکرد و تعامل با دیگران تاثیر بگذارد. در صورت وجود این علائم بهتر است به دنبال مشاوره و درمان افسردگی باشید:

گاهی اوقات برای برخی از ما این نشانه ها وجود دارد ولی میتوانیم که با آن مبارزه کنیم و زندگی را از سر بگیریم، با این حال برای عده ای دیگر خروج از این حالت امکان پذیر نیست و ممکن است این افکار و علائم موجب غرق شدن آنها در این حالات باشد.

گاهی این حالات تنها با یک علت به وجود می آید و گاهی نیز به دلیل انباشته شدن رویدادها و اتقاقات گذشته باشد و خود را به یکباره نشان میدهد. برای عده ای ممکن است دلایل آشکاری برای غم و اندوه وجود نداشته باشد و ممکن است احساس کند با اینکه دلیل آشکاری وجود ندارد نمیتواند خود را از این شرایط نجات دهد.

افسردگی میتواند اثرات ویران کننده ای بر افراد و کسانی که در اطراف آنهاست داشته باشد. برخی از افراد میتوانند با کمک اطرافیان و تلاش خودشان این دوره را سپری کنند. ولی خیلی از این افراد برای بهبود احتیاج به روان درمانی و در کنار آن دارودرمانی دارند تا بتوانند الگوهای صحیح اندیشیدن را فرا بگیرند.

Leave Comments