اعتیاد به کراک

 خانه / مقالات تخصصی / اعتیاد به کراک

اعتیاد به کراک

crack

 

ماده مخدر کراک یکی از کشنده و خطرناک ترین مواد مخدر است. به علت خاصیت اعتیاد آوری شدید این ماده در واقع مصرف آن به صورت تفریحی غیر ممکن میباشد. این ماده مخدر در فرد مصرف کننده انرژی و حالات شیدایی بسیار زیادی به همراه دارد و به علت کوتاه بودن این علائم و جایگزین شدن سریع با حالات افسردگی و بی حوصلگی، نیاز به مصرف این ماده در فرد بسیار بالا میرود.

این مواد سریع از طریق ریه وارد بدن میشود و در سرتاسر بدن و مغز وارد میشود و سرعت اثرگذاری بسیار بالایی دارد.

کراک در رنگ های سفید زرد و صورتی وجود دارد و رنگ آن به میزان ناخالصی و طریقه تولید آن بستگی دارد و بوی خاصی ندارد و طریقه مصرف آن که به صورت دود کردن و کشیدن است موجب تولید بو سوختگی میشود.

احساس بالا رفتن انرژی و شیدایی و رها شدن از واقعیت از عوامل اصلی مصرف این مواد میباشد.

علائم روانشناختی:

خشم و عصبانیت به همراه حالات توهمی و سوءظن و بدگمانی، وسوسه شدید و عدم توانایی در ترک این مواد علیرغم میل واقعی فرد به ترک، افسردگی و اضطراب شدید، تحریک پذیری و آشفتگی فرد و نیز گرایش شدید به مصرف از علائم روانشناختی مصرف میباشد. حالات افسردگی در فرد بسیار شدید میشود و با هر بار مصرف آسیب بیشتر به مغز و در نتیجه رفتارهای بیمار وارد میشود و نیاز آنها به مصرف میتواند تا حدی بالا باشد که برای مصرف مواد به راحتی اقدام به قتل نیز میکنند.

عدم دستیابی به کرک میتواند باعث افسردگی شدید شود تا جایی که فرد میتواند اقدام به خودکشی کند

علائم جسمانی:

معمولا این افراد سرفه های شدید دارند و آسیب شدید به ریه و گاها خونریزی بینی دارند. معمولا به دلیل روش مصرف این مواد لبهای خشک و ترک خورده و یا تاول زده دارند همچنین این موضوع میتواند باعث مشکلات قلبی، کلیوی و همچنین کبدی شود. عمده ترن مشکل این افراد بیماری های عفونی است .

تاثیرات کوتاه مدت مصرف:

کاهش اشتها، انبساط مردمک چشم، حالت تهوع، افزایش فشار خون، اختلال در الگوی خواب، رفتارهای نامتناسب، توهم و هذیان، اضطراب، سوءظن، وحشت شدید، افسردگی، وسوسه شدید و تشنج و اوردوز و مرگ و ...

تاثیرات بلندمدت مصرف:

بیماری های عفونی، مشکلات فشار خون، آسیب به کلیه و کبد و قلب، مشکلات تنفسی و درد قفسه سینه، پوسیدگی شدید دندانها، تحریک پذیری و اختلالات رفتاری، افزایش مشکلات قانونی، آسیب به خود و دیگران، هذیان و روانپریشی و ...

اعتیاد به هروئین
آنتی سایکوتیک ها

مطالب مرتبط

 

نظرات

نظري ارسال نشده است
Default Avatar
Already Registered? Login Here
مهمان
پنج شنبه, 09 فروردين 1403

تصویر امنیتی

/blog.html?task=captcha.generate&no_html=1&tmpl=component&id=61426