پنج علامت که میتواند نشانگر اختلال دوقطبی باشد

 خانه / مقالات تخصصی / پنج علامت که میتواند نشانگر اختلال دوقطبی باشد

پنج علامت که میتواند نشانگر اختلال دوقطبی باشد

bipolar-2

تعداد بیماران دو قطبی بسیار زیاد میباشد و اگر ما سلامت روان را روی نمودار جهانی ببریم متوجه میشویم اکثریت در حالت ذهنی ناخوشایند میباشند. افسردگی اساسی به راحتی قابل تشخیص میباشد زیرا علائمی دارد که به شدت آشکار و قابل توجه است و اغلب با احساس بدبختی همراه است.

با این حال علائم اولیه حالات افسردگی مانیک از بیماری دوقطبی اغلب غیرقابل تشخیص میباشد. این یک واقعیت است که اختلال دوقطبی اغلب به دلایل مختلف نادیده گرفته میشوند مگر در شرایط حاد.

در ابتدا بیمار ممکن است بسیار خجالت و عداب بکشد تا بتواند واقعیت زندگی را بپذیرد. از طرف دیگر بسیاری از افراد هستند که قادر به درک علائم هشدار دهنده این اختلال نیستند.

گاهی برای افراد تحمل زندگی بسیار سخت میشود و اغلب احساس میکنند که زندگی و تحمل آن بسیار سخت و دشوار است. موارد بسیار زیادی وجود دارد که فرد از لحاظ ذهنی و جسمی بسار آسیب پذیر میشود و به خودش صدمه میزند و اگر این حالات به کررات اتفاق بیافتد فرد در واقع یک دعوت نامه برای افسردگی فرستاده است.

صرف نظر از علت یا علل این بیماری باید در اسرع وقت به دنبال کمک حرفه ای باشید تا از این بیماری خلاص شوید.

5 عارضه معمول بیماری دوقطبی:

  • تغییر خلق، اغلب شایعترین علامت اختلال دوقطبی است. اگر مدت زمان زیادی طول بکشد تا دوره های نوسان در زندگیتان تجربه شود این نشانه خوبی برای این اختلال نیست و احتمال وجود بیماری بالا میباشد.
  • برای قربانی دوقطبی بودن افکار خودکشی عجیب نیست و اگر این افکار وجود دارد میتواند نشانه وجود بیماری باشد.
  • افکار مسابقه ای میتواند نشان دهنده وجود این بیماری باشد. احساس بیقراری و سردرگمی اغلب به وفور دیده میشود و در برخی مواقع منجر به افسردگی شدید میشود.
  • رفتارهای تهاجمی، یکی از علائم مبهم به شمار میروند. ممکن است کارهایی انجام داده شود که هرگز به آن فکر هم نشده باشد و به نوعی بدون برنامه و نشان دهنده افکار اشتباه باشد.
  • عدم توجه به زندگی نیز یکی دیگر از این علائم میباشد. مسائلی که در گذشته مهم بوده اند اهمیت خود را از دست میدهند و به همین دلیل دچار تغییر نگرش نسبت به زندگی، سرگرمی ها و ارتباطات میشند.

اگر شما خود را با این 5 علامت همراه میدانید حتما باید به یک روانشناس و یا یک روانپزشک مراجعه کنید تا متخصص روان برای  درمان شما یک طرح درمانی مناسب به کار ببرد.

                                      

آمار اختلالات روانی
اختلال دوقطبی
 

نظرات

نظري ارسال نشده است
Default Avatar
Already Registered? Login Here
مهمان
جمعه, 10 فروردين 1403

تصویر امنیتی

/blog.html?task=captcha.generate&no_html=1&tmpl=component&id=61440